donderdag 27 oktober 2011

Welkom op mijn blog!

Vanaf 5 november 2011 zullen Erik Staal (chirurg), Marlieke de Fouw (tropenarts), Jacobus Bakkers (radioloog) en ondergetekende, allen werkzaam in het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem, 2 weken te gast zijn in het Sengerema Hospital in Tanzania.
Erik heeft al jarenlange werkervaring als tropenarts in Sengerema en is dus bekend met het ziekenhuis en de omgeving.
Voor mij is dit de eerste kennismaking met Tanzania en het werk als chirurg in een Afrikaans districtsziekenhuis.
Ik hoop (wanneer de internetverbindingen het toelaten in Tanzania) via deze blog iedereen op de hoogte te kunnen houden van onze ervaringen en belevenissen. Daarbij zal ik ook de nodige foto's plaatsen om het geheel te illustreren.

Tot ziens,

Ton van Engelenburg

9 opmerkingen:

  1. Hoi Ton (en de rest),

    Vol verwachting hou ik de blog in de gaten. Ben heel erg benieuwd naar je/jullie belevingen. Nogmaals heel veel plezier en succes.

    Groetjes,
    Monique.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de flightradar zag ik dat de KL 0571 in de juiste richting vliegt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nog 2 uur en dan is jij in Afrika.... geniet jou tijd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi pap!

    Ik mis je nu al:C(en lyneke ook) Veel succes daar en doe alsjeblieft voorzichtig!(voor collega's van pap die dit lezen en andere mensen: jaah, ik ben meer bezorgt dan jullie lach maar:P)
    Ik hou je in ieder geval goed in gaten als het internet jou toelaat om op deze blog te gaan.

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ton

    Wensen je een mooie tijd daarginds; moet wel een heel aparte ervaring voor je zijn. Blijven jullie volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ton, Erik, Marlieke en Jacobus,
    Hopelijk is de reis voorspoedig verlopen en is alle bagage op het juiste vliegtuig gezet.
    Ik probeerde vanmorgen tijdens een lange inleiding al te reageren maar dat lukte niet.
    Hier een 2e poging. Vol spanning wachten we hier op de eerste berichten.
    Groeten van Suus, nu op het secretariaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ton,
    Zijn benieuwd naar je verhalen/ervaringen. Houden je Blog in de gaten, maar waarschijnlijk is de stroomvoorziening en de internetverbinding niet super zo te zien. Geen ramp we horen de verhalen later wel. Heel veel "plezier" verder.

    groeten de Maasjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo Ton maar vooral Ida
    Heel fijn om te zien dat het goed met je gaat en dat je al weer een beetje bent aangekomen.
    Wie ik ben?
    Je buurvrouw uit het ziekenhuis die samen met jou een flinke wandeling heeft gemaakt om je ons mooie ziekenhuis te laten zien.
    Ook aten we samen aan tefel en vond je pasta erg lekker.
    Ik begrijp goed dat je het eten uit Tanzania lekkerder vindt maar het toetje is dan toch wel goed bevallen omdat je dat hebt klaargemaakt voor de gasten.
    Ik ben ook weer helemaal beter.
    De hartelijke groeten van Riky Beumer

    BeantwoordenVerwijderen